Blog

HomeBlogNejrychlejší zdravá snídaně na světě

Nejrychlejší zdravá snídaně na světě

Snídaně je nejdůležitějším jídlem dne. Tuhle větu nejspíš všichni známe, ale ne každý z nás tuší, proč by to tak mělo být a také ne každý z nás ráno snídá. Často je to i z časových důvodů, ráno je chaos, vypravit sebe, případně děti..rychlý odjezd, školka, škola a hurá do práce. Pro řadu z nás je prvním jídlem dne až oběd. Připomíná vám to váš každodenní scénář? Když vynechám fakt, že snídaně výborně nastartuje organismus na celý dlouhý den, pro mě to je především první pozitivní chvilka dne. Ikdyž často trvá jen pár minut, významně ovlivní můj den nebo minimálně dopoledne 🙂

 

Ráno potřebuju vitamínový kopanec

Neznám lepší způsob na probuzení a opravdu rychlý přísun energie. Konkrétně maminky maličkých dětí mi asi dají za pravdu, že toho v noci moc nenaspíme a všechno, co nás postaví na nohy vítáme s otevřenou náručí. Pro mě je ranní smoothie něco jako ledová sprcha.
Kdybychom si měli položit otázku, jestli hraje snídaně podstatnou roli pro naše zdraví, pak ano.  Je dobré snídani nevynechávat a pokud možno si ji připravit zdravou. Měla by obsahovat vlákninu, vitamíny a živiny.  Nepřidávat do ní rafinovaná zrna, cukr, sůl nebo nasycené tuky.

 

Smoothie je hit

Smoothie snídaně je rychlá, vše máte připraveno do 10 minut. Stačí přidat nějaké čerstvé nebo zmrazené ovoce do jogurtu nebo rostlinného mléka, přidat hrst ovesných vloček, ořechů nebo semen do mixéru – pokud chcete i „trochu“ medu nebo javorového sirupu. Výhodou je, že si smoothie v klídku můžete vzít sebou na cestu do práce a nemusíte ho narychlo vypít doma. Jestli vám můžu doporučit, pořiďte si smoothie maker, jehož součástí je už láhev take away. Smoothie rozmixujete přímo v ní, takže nikam nepřelíváte, jen vezmete a hurá ven 🙂

 

 

Ale jak má taková zdravá snídaně tedy vypadat?

Jak už jsem zmínila, zařaďte do ní protein, vlákninu, vitamíny a minerály. Náš mozek miluje energii, kterou si získává z jídel! Údajně je taková ranní miska ovesných vloček výborná pro soustředění a stejně tak i pro dobrou kondici při fyzické námaze. V jedné studii měli prý pacienti, kteří jedli ovesné vločky výrazně lepší schopnost zapamatovat si a absorbovat informace než ti, kteří je nejedli vůbec. A kdo z nás nepotřebuje být celý den po všech stránkách fit?

 

Znáte „overnights oats“ ? Je to ta nejrychlejší snídaně na světě

Jestli vás ale miska ovesných vloček neláká, zkusím vás motivovat, připravit si ji trochu jiným způsobem, než by jste to nejspíš udělali.
Když si už večer připravíte „over night oats“ máte to ráno úplně bez práce. Jen si to představte, vstanete a sáhnete si pro již hotovou snídani, doslova nabitou vitamíny, antioxidanty a minerály.

Věřte, že s takovou bombou budete mít mnohem lepší ráno a energii na rozdávání. Základem jsou ovesné vločky, rostlinné mléko a pak už je na vás, jestli si přidáte ovoce, semínka, ořísky nebo protein. Nebojte se a zkombinujte klidně vše. Čím pestřejší a barevnější bude vaše miska, tím větší přínos pro vás bude mít.

 

A za všechno může oves

Oves je někdy opomíjená superfood. Možná vyvolává pocit obyčejnosti. Přitom je to jedna z nejlepších a nejvýznamějších superpotravin, kterou můžeme zařadit do jídelníčku. Obsahuje řadu vitamínů a minerálů, včetně vitamínů B a železa.  Přidávám pro inspiraci zcela jednoduchý recept na overnight oats a cokoli si přidáte navíc, bude jen dobře. Každý den si můžete přísady měnit podle chuti i podle toho, co máte zrovna po ruce. Myslete jen na pravidlo vitamíny, minerály, protein a ideálně antioxidanty. Tahle bomba vás zaručeně nakopne!

Overnight oats 

Ingredience
1 zralý rozmačkaný banán
1/2 šálku ovesných vloček
1/2 šálku lehkého kokosového mléka
1/4 šálku mandlového mléka 1 lžíce chia semen
1 čajová lžička Superfood Powder podle vaší volby

Postup
Banán, ovesné vločky, kokosové mléko, mandlové mléko, Chia a superfood prášek spolu promíchejte v malé nádobě. Přikryjte a chlaďte přes noc. Před podáváním promíchejte a navrch přidejte ovoce, oříšky a semínka podle vaší fantazie.

 

 

 

Užívejte si pohodová rána a nezapomínejme, že pestrost a barva jsou v jídle hodně důležité 🙂

 

Miluju zdravé jídlo a baví mě být kreativní. Vím že, že barvy hrají v jídle důležitou roli a nabíjí ho živinami a energií. S radostí předávám své barevné recepty jako inspiraci všem, kdo mají chuť si také vytvářet zdravá a výživná jídla plná duhy.

Napsat komentár

Select your currency
CZK Česká koruna
EUR Euro
cs_CZ
×